گذری بر بازی های اثر بخش و رسالت آنها
اتحاد سلحشوران
اتحاد رمز پيروزي
شنبه 28 مرداد 1391برچسب:, :: 11:31 :: نويسنده : مهران

گذری بر بازی های اثر بخش و رسالت آنها بسم الله الرحمن الرحیم

بخش نخست
اگر شالوده سینمای امروز هالیوود را سه عنوان اصلی خشونت، هیجان و س*کس بدانیم، شالوده اصلی صنعت بازی سازی به عنوان یکی از پردرآمدترین حرفه های جهان، نیز دارای کلیشه های ثابت و تا حد زیادی مشخص می باشد. در این میان بعضی از سبک ها و بازی ها، نقش استراتژیک داشته و به عنوان ابزاری برای فرهنگسازی در سطح گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. عنوان بعضی از این بازی ها به قرار زیر است:
- آموزش زندگی امریکایی و رواج مصرف گرایی، بی بند و باری اخلاقی و پول پرستی با بازی هایی همانند Sims و GTA
- توجیه لشکرکشی نظامی آمریکا و هم پیمانان نظامی اش با بازی هایی همانند سری Call of duty و Generals
- رواج خرافه پرستی، محبوب نمودن جادو و طلسم و توجیه قدرت طلبی ناشی از آن با بازی هایی همانند Warcraft3 ، World of Warcraft ، The Witcher ، Dragon_Age ، Diablo
- حمله موجودات فضایی و دفاع همه جانبه ایالات متحده از تمامیت ارضی کره زمین در قبال آن ها با بازی هایی همانند سری محبوب Crysis
- معرفی دروازه جهنم (دروازه ستاره ای) و قبولاندن این قضیه که شیاطین نه تنها وجود دارند، بلکه توانایی آمدن به زمین را نیز خواهند داشت با بازی هایی همانند Hellgate ، Darksider ، Doom ، Clive Barker's Jericho و سری معروف Devil May Cry
در مورد بعضی از بازی ها قبلا در تالار صحبت شده است. قصد دارم تا در مورد بعضی از بازی ها که در موردشان صحبت نشده، به بررسی بپردازم.

گذری بر بازی HellGate: London

[تصویر: Hellgate_London.jpg]

این بازی جزو بازی های فانتزی تاریک (dark fantasy) می باشد که در تاریخ 31 اکتبر 2007 در Flagship Studios به مرحله تولید رسید. نکته جالب توجه ، همکاری گروهی از کارمندان شرکت بازی سازی Blizzard Entertainment در این پروژه بود. اما به علت ورشکست شدن Flagship Studios این بازی در نهایت توسط EA game منتشر شد.
داستان بازی در سال 2038 اتفاق می افتد. دروازه جهنم در لندن باز شده است و شیاطین زمین را در اختیار دارند و شهرها را نابود کرده اند. اولین نکته جالب توجه در مورد مکان بازی یعنی شهر لندن است! پرسش اینجاست که چرا لندن؟ (المپیک بعدی هم در لندن است. نه!؟). نکته بعدی کلاس های موجود در بازی است. Templars ها همان سربازان جنگ های صلیبی با همان سلاح و شاکله اما کمی امروزی تر هستند: تمپلارها یا شوالیه های معبد، جنگجویان الهی (divine warriors) هستند که ایجاد نظم جهانی، حفاظت از انسانیت (در اینجا انسانیت مساوی نوع بشر است نه ارزشی خاص) و شکست دادن "تاریکی عظیم" که جهان را در بر گرفته است، را رسالت خود می دانند! که به دو دسته نگهبانان(Guardians) و اساتید شمشیرزنی (Blademasters) تقسیم می شود.

[تصویر: hellgate200710.jpg]

دوم Cabalists ها (کابالیستها) جویندگان با ولع دانش اند که می خواهند با مطالعه بر روی تاریکی بزرگ (Great Dark) و استفاده از قدرت بی پایان آن، انسان را از سرنوشت شومش نجات دهند. کابالیست ها در نگاه اول زنان فاحشه ای هستند که دارای قدرت های جادویی بوده و توانایی احضار روح مردگان (اجنه) را دارند. و به دو دسته احضار کننده (Summoners)و جنگیر (Evokers) تقسیم می شوند. نکته سوال برانگیز این است که چرا هر موقع می خواهند از جادویشان استفاده کنند کمی تا قسمتی باید برهنه شوند! و گروه سوم Hunters یا شکارچیان هستند. در یک کلام سربازهای خبره که آموزش های نظامی را به بهترین شکل دیده اند و به دو دسته تیراندازان (Marksmen) و متخصصان فنی و مهندسان (Engineers) تقسیم می شوند.

[تصویر: profile-hunter.jpg]

نکته بعدی اینکه با آنکه هزینه تهیه بازی در امریکا $9.95 و در اروپا €9.99 است اما این بازی در کره رایگان می باشد!
کلام آخر اینکه: بازی دروازه جهنم لندن، یک بازی سیاه است که نه تنها باز شدن دروازه های جهنم را برای ورود شیاطین به دنیای انسان ها اجتناب ناپذیر می داند، بلکه در جهانی بدون خدا، ناجیان نهایی انسان را، شوالیه های معبد، کابالیست ها و نظامیان غیر ارزشی می داند.


بخش دوم

گذری بر بازی Clive Barker's Jericho

[تصویر: Clive_barkers_jericho.jpg]

جریکو (Jericho) یک بازی اول شخص (FPS) در سبک حادثه ای ترسناک و به کارگردانی کلایو بارکر می باشد. بارکر متولد سال 1952 در لیورپول انگلستان است که تحصیلات خود را در زمینه فلسفه در دانشگاه لیورپول به پایان رسانده است. او یکی از نویسندگان پیشرو در زمینه سبک ترسناک_ تخیلی می باشد. از او در زمینه تولید بازیهای رایانه ای تاکنون دو بازی undying و Jericho را شاهد بوده ایم. کلیو بارکر (Clive Barker) شاید در دنیای نویسندگی و داستان های ترسناک یکی از شناخته شده ترین چهره ها باشد اما او در عرصه ی بازار بازی های ویدئویی با مشکلاتی روبه رو بوده .(توضیحات : کلیو بارکر یکی از سرشناس ترین نویسندگان رمان های ترسناک میباشد. وی متولد انگلیس است و چندین فیلم نیز کارگردانی کرده است ) اولین بازی وی که Undying نام داشت و در سال 2001 منتشر شد با وجود اینکه بازی فوق العاده خوبی بود اما از سوی مخاطبان خود در جامعه ی PC با بی تفاوتی کامل مواجه شد و فروش چندانی نکرد. بارکر در دومین تلاش خود اقدام به ساخت بازی دیگری با نام Demonik کرد که در نهایت این بازی نیز نیمه کاره رها شد. اما بارکر پس از شش سال که از زمان انتشار آخرین و تنها بازی اش (Undying) میگذشت ، با عنوان جدیدی با نام Jericho باز گشت و توانست با کمک توسعه دهنده ی اسپانیایی این بازی Mercury Steam و ناشر بریتانیایی آن Codemasters عنوان بسیار موفقی را روانه ی بازار کند.
Jericho یک بازی ترسناک در سبک اکشن اول شخص است که تمام بذرهای آن توسط بارکر کاشته شده . داستان این بازی آمیزه ای از مذهب ، توطئه ی حکومت و ابر نیروهایی است که توسط بارکر ساخته و پرداخته شده و توسعه دهنده ی این بازی (Mercury Steam) تمام این ایده ها را در قالب یک بازی ویدئویی با نام Jericho پیاده کرده است.
پیش زمینه ی داستان بازی بر میگردد به قبل از آفرینش آدم و حوا . اولین بار که خداوند یک "نسل اولی" را خلق کرد نتیجه اش مصیبت بار بود و به همین خاطر نسل اولی خلق شده از سوی خداوند برای همیشه به یک دنیای موازی که از آن با نام جعبه (The Box ) یاد می شود تبعید شد. (توضیح : نوعی موجود-یا موجودات- ماورائی بودند که خدا این موجود-یا موجودات- را قبل از انسان خلق کرده بود -به یاد خلقت جن که ظاهرا زودتر از انسان بوده است، و نسبت به انسان دارای نیروی هایی بیشتر بود و در زمین به گناه و نافرمانی پرداخته می افتم- که نام آن Firstborn به معنی نسل اول و به شکل یک کودک خردسال است، این موجودات دارای نیروی ماورائی بودند و از لحاظ جنسی نه نر بودند و نه ماده. بعد از اینکه این موجودات دست به نافرمانی و فساد زدند خدا هم اونها رو در دنیائی تاریک در محلی به نام The box دور از رحمت خودش قرار داد و بعد از اون انسان رو خلق کرد گرچه خداوند آن قدرتهائی رو که به نسل اولی ها داده بود دیگر به انسان نداد ولی به جای آن به انسان عشق، محبت عقل و کتاب راهنما رو داد و انسان را در جوار رحمت خویش جای داد-در واقع قدرت حقیقی هر انسان دورن قلب اوست: قدرت حقیقی انسان ایمانست-).
اما نسل اولی رانده شده که از تبعید خود بسیار خشمگین بود منتظر فرصتی بود تا دوباره قدرتش را بازیابد و جایگاهش را بر روی زمین پس بگیرد. اما در اولین تلاشش توسط هفت روحانی سومری متوقف شد و به دنیای خود بازگردانده شد. از آن زمان به بعد همیشه یک محفل سری وجود داشت که هفت جنگجو و مبارز را تعلیم می داد تا در کمین باشند که در صورت تلاش مجدد موجود رانده شده جهت فرار، او را متوقف کنند و به دنیای خودش بازگردانند .اما آن ها همیشه در خرابه های شهر Al Khalid که سنگ بنای آن درست در نقطه ی رویارویی این ستیز قرار داشت ناپدید می شدند و اگر چه موفق می شدند که انسان رانده شده را به محل تبعیدگاهش بازگردانند اما هیچگاه هیچ یک از آن ها از ماموریت خویش بازنگشتند .

[تصویر: CBJFirstborn.png]

حال این وظیفه ی یک گروه از نیرو های نخبه (آمریکایی !) با نام گروه Jericho است که جلوی موجود رانده شده و نیروهای شیطانیش را بگیرند و وی را برای همیشه به دنیای ابدی اش باز گرداند ... این دقیقا همان جایی است که شما وارد داستان بازی می شوید.

[تصویر: 30_3.jpg]

برای این کار شما بایستی گروه Jericho را به درون مخروبه های شهر Al Khalid رهبری کنید.شهر فراموش شده ای که پاره های زمان و فضا همچون لایه هایی آن را در برگرفته اند و تکه های تاریخ در دیوار های تو در توی آن به دام افتاده است ...تاریخی که از دوران باستان سومری ها تا جنگ جهانی دوم را در بر می گیرد) هر کدوم از این مراحل در دوره ای از تاریخ از جمله تمدن سومر، روم باستان، ایران باستان، دوران قرون وسطی، جنگ جهانی دوم و زمان حال، اتفاق می افتد)
بر اساس توضیحات تیم سازنده ی بازی ، شهر Al-Khali متشکل از لایه هایی از دوران و عصر های مختلف می باشد که انسان رانده شده سعی به فرار کردن از محل تبعید گاه خودش کرد (4 بار) و گروه Jericho با سفر در طول زمان به دورانی نظیر جنگ جهانی دوم ، جنگ های صلیبی ، عصر رومی ها و سومری ها می رود تا با فداکاری و از خود گذشتگی ، انسان رانده شده را به دنیای خودش (جعبه) برگرداند و صلح را بر روی زمین مستقر کند.

[تصویر: clive-barker-s-jericho-48584.3150266.jpg]

Jericho یک گروه فوق العاده است که متشکل از تعدادی سرباز با نیرو های ماوراء الطبیعی(جادو) می باشد . شما در نقش کاپیتان دوین راس (Devin Ross) رهبر و فرمانده ی گروه Jericho به بازی میپردازید .. Ross دارای توانایی منحصر به فردی است که می تواند بر اساس اراده اش در دیگر اعضای گروه ساکن شود و کنترل آن ها را در اختیار بگیرد. (توضیح اینکه در همان مراحل اولیه کاپیتان راس کشته می شود، اما به طرز عجیبی روحش در کالبد سایر اعضا حلول می کند و همانند جن آنها را تسخیر کرده، و به جای آنها رفتار می کند. مثلا صدای کلفت او را از کاراکتر زن می شنوید. در ضمن کاراکترها از ورود راس به خودشان، چندان خوشحال نخواهند شد اما چاره ای هم ندارند).
در مجموع گروه Jericho بدون احتساب رهبر گروه (Ross) دارای شش عضو است که در دو زیر گروه به نام های آلفا و امگا تقسیم شده اند .هر عضو دارای دو اسلحه و دو توانایی فوق طبیعی است که آمیزه ای از نقاط ضعف و قوت فیزیکی چاشنی آن شده ...

[تصویر: 35218-Black%20Render%20Title%20Image.JPG]

Abigail Black نام یکی از اعضای گروه است که زنی بلوند و "هم جنس گرا" است . وی که یک تک تیر انداز است این توانایی را دارد که اجسام را از فاصله ی دور جا به جا کند . او همچنین می تواند گلوله ها را توسط ذهنش هدایت کند که این توانایی به او اجازه می دهد از فاصله ی دور چندین دشمن را از پای درآورد.
Frank Delgado یکی دیگر از اعضای گروه است که اسپانیولی تبار است و می تواند با توانایی خود دشمنانش را شعله ور کند. او همچنین دارای قدرت فیزیکی بالاییست.
سومین عضو گروه Xavier Jones است که توانایی کنترل دشمنان را دارد. او شخصیت عجیبی با چشمان سفید است که قادر به برقراری نوعی ارتباط با موجودات اهریمنی می باشد. هنگام این اتصال، او را به حالت عجیب و ترسناک، خواهید دید.
Simone Cole چهارمین عضو گروه است که از توانایی فنی بالایی برخوردار است و می تواند تجهیزات فنی را تعمیر و یا هک کند(مهندس و تکنسین فنی). یعنی هر آن اندازه که در یک نبرد آخرالزمانی، نیروی نبرد فیزیکی و جادو لازمست، استفاده از تکنولوژی و تجهیزات اجتناب ناپذیر خواهد بود.
شاید بتوان گفت که Billie Church یکی از جالب ترین افراد گروه است . او یک زن نینجای نیمه برهنه است که می تواند با شمشیر خود دشمنان را به پرواز در آورد و یا بدون اینکه کسی متوجه شود بطور مخفیانه از پشت سر دشمنان حرکت کند. اما نکته مهم در "خون" برتر اوست. هر جا که لازم باشد او با خراشیدن دستش با یک خنجر، از قدرت ماورایی خونش جهت به آتش کشیدن دشمن و یا بی حرکت کردن آنها استفاده می کند.
و آخرین عضو گروه نیز Paul Rawlings نام دارد که یک کشیش کاربلد و مجهز است. اما او را یک جادوگر کتاب و صلیب به دست در هیبت افسران اس اس به حساب آورید. در ضمن زنده کردن مردگان را به خوبی انجام می دهد! بازو بند قرمزش ما را یاد بازو بند قرمز فاشیست می اندازد. نماد تک چشم روی لباسش هم جالب توجه است. (در کل هم خالکوبی روی بدن اعضای تیم، نظر انسان را جلب می کند. ولی معذورم از ارائه)

کلام آخر: بازی جریکو با معرفی نقاط آشوبی به عنوان پورتالی برای ورود به عالم پائین ، ناجییان بشریت را که همان سربازان نظامی، کشیش و جادوگر می باشد را به نبرد نهایی در فضایی تاریک و بدون خدا سوق می دهد تا در ناکجا آباد، به نبرد نهایی بین انسان و موجود نسل اولی رانده شده بپردازند. و پیروزی نهایی در قبال موجودی که سلاح های عادی بر او اثر گذار نیست، تنها در سایه جادو امکان پذیرست.

[تصویر: 934445_20071029_embed001.jpg]

بخش پنجم

گذری بر بازی Crysis

[تصویر: crysis-box-art.jpg]

داستان در سال 2020 به وقوع می رسد. کره شمالی همچنان در حال ساخت وسایل جدید است و خود را به یک ابر قدرت نظامی تبدیل کرده است. ناگهان اتفاق عجیب به وقوع می رسد شهاب سنگی بزرگ به قسمت های از کره شمالی برخورد می کند . کره ای ها به سرعت به محل حادثه وارد می شوند و پایگاه های خود را در دور شهاب سنگ برپا می کنند و قصدآزمایش بر روی شهاب سنگ رادارند ولی تیم ویژه ایالت متحده متشکل از دانشمندان و نیروهای کماندوی ویژه دست به عمل می شوند و می خواهند آزمایشات خود را بر روی شهاب سنگ بکنند. کره شمالی به دانشمندان آمریکایی اجازه آزمایش بر روی شهاب سنگ را نمی دهد و به جای اینکه دانشمندان بیشتری را برای آزمایش به محل شهاب سنگ بفرستد دانشمندانی را که هستند خارج کرده و نیروهای نظامی خود را بیشتر و بیشتر در محل وارد می کنند و بلاخره صبرها به پایان می رسد ؛هیچ کدام از دو کشور پا عقب نمی کشند و به خاطر همین جنگ آغاز می شود . شما به عنوان یک نیروی ویژه آمریکایی دست به کار می شوید و به سمت پایگاه های مختلف کره ای ها حمله می کنید . هر دو کشور دیگر غافل از مسئله اصلی یعنی شهاب سنگ شده اند و بیشتر و به زور و زورآزمایی با هم می پردازند. ولی همین غافل شدن باعث می شود که شهاب سنگ ماهیت اصلی خود را نشان دهد!!! در حقیقت شهاب سنگ یک سفینه فضایی است که درون خود نیروهای غیر زمینی زیادی را می بینید. نیروهای بیگانه وارد زمین می شوند...

[تصویر: 139461-Crysis-21.jpg]

نکات قابل ذکر، حمله همه جانبه موجودات فضایی به زمین، تکنولوژی خارق العاده نظامی آمریکا و حماقت و ناکارآمدی دشمن آمریکا (یعنی کره ای ها) است. در مورد تکنولوژی نظامی آمریکا یک اشاره ای هم بکنم بد نیست: لباسی که کماندوهای آمریکا (و بعد تر کماندوهای کره هم )به تن دارند، می تواند آنها را نامرئی، قوی، چالاک و سخت جان کند.
کلام آخر اینکه زمین در قبال موجودات فضایی در تهدید است و این آمریکاست که با لشکرکشی و تسخیر نظامی کشورهای دیگر، بشریت را در قبال تهدید موجودات بیگانه نجات میدهد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • فراماسونري
  • ردیاب ماشین
  • جلوپنجره اریو
  • اریو زوتی z300
  • جلو پنجره ایکس 60

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اتحاد سلحشوران و آدرس selahshoran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 13
بازدید کل : 20673
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



ندای ولایت